Fair play w biznesie

Dodał , 19 marca, o 00 : 31 AM Drukuj

Fair play w biznesie

Sport drużynowy może być dobrą alegorią pracy w korporacji. Każda organizacja determinuje konieczność pracy zespołowej, wzajemne zaufanie i podział zadań, dokładanie tak, jak na boisku. Dlatego firmy coraz częściej „przenoszą” swoich pracowników na pola sportowej rywalizacji. W ten sposób wzmacniają ducha zespołu, czyniąc pracę bardziej efektywną.

Aktywny efektywny

Choć zachęcanie pracowników do aktywności fizycznej nie jest nowym zjawiskiem, firmy robią to coraz częściej i w bardziej usystematyzowany sposób. Wspierają drużyny firmowe, organizują rozgrywki czy po prostu dofinansowują wejścia na obiekty sportowe (baseny, kluby fitness, hale sportowe czy wspinaczkowe). Eksperci wskazują, że to nie tylko element mody na zdrowy tryb życia, ale też podnoszenia efektywności pracowników, profilaktyki zdrowotnej czy także rozładowywania stresu. Sport jest doskonałą metaforą pracy zespołowej. Bezpośrednia, ale też pośrednia aktywność – w formie np. kibicowania firmowej drużynie – wzbudza pozytywne emocje wśród pracowników, które zostają na długo.

– Sport uczy dyscypliny, wzajemnego zaufania i współpracy, które można przenieść na codzienny grunt zawodowych wyzwań, podnosząc w ten sposób efektywność pracy. Aktywność fizyczna rozładowuje stres powodując lepsze ogólne samopoczucie i zdrowy dystans do codziennych trudności – komentuje Monika Reszko, ekspert ds. komunikacji i relacji wewnętrznych, HUMAN – Concept & Solutions.

Firmy to dostrzegają dlatego starają się aktywizować swoje zespoły, co przynosi obopólne korzyści.

W Trójmieście nad siatką

Jednym z ciekawszych przykładów połączenia sportu i biznesu jest rozgrywany w Trójmieście już od 4 lat turniej siatkarski Beach Volleyball Business Cup (BVB Cup). Impreza z roku na rok przyciąga coraz liczniejszą grupę firmowych drużyn z całego kraju, a także kibiców – pracowników dopingujących swoich reprezentantów. Tego rodzaju inicjatywy coraz częściej wspierają czy nawet organizują też deweloperzy biurowców, zacieśniając w ten sposób relację ze swoimi najemcami i dając im pole do wzajemnej integracji, tak wewnętrznej, jak i zewnętrznej.

– W tegorocznej edycji po raz kolejny wystawimy reprezentację naszej firmy. Dodatkowo wspieramy też BVB Cup udostępniając halę sportową w Alchemii w celach treningowych. Na co dzień dostarczamy klientom przestrzeń dla rozwoju biznesu oraz aktywności fizycznej, ale chętnie też spotykamy się z nimi na pozabiznesowej płaszczyźnie. Rywalizacja nad siatką jest świetnym tego przykładem – komentuje Monika Brzozowska z firmy Torus, będącej deweloperem Alchemii.

Kilka dni temu właśnie w hali sportowej kompleksu Alchemia w Gdańsku odbył się pierwszy z treningów dla firmowych drużyn, chcących wystartować w tegorocznej edycji BVB Cup. Uczestniczyły w nim także siatkarki Atomu Trefl Sopot, Partnera BVB Cup, który staje się coraz większą platforma integracji.

– Działania na polu sportowym mogą też stanowić element budowania wizerunku pracodawcy (employer branding), wzmacniając atrakcyjność marki i budując więź z pracownikami na nieformalnej płaszczyźnie – dodaje Monika Reszko, pomysłodawczyni Turnieju.

Beach Volleyball Business Cup ma swój tegoroczny finał 27-28 czerwca na sopockiej plaży. Tego rodzaju sportowych inicjatyw pod firmowymi szyldami z pewnością będziemy obserwować coraz więcej. Firmy będą aktywizować swoich pracowników czy klientów, bo jest to dobra, zdrowa i opłacalna inwestycja.

Redakcja

Podziel się na:
  • Facebook
  • Twitter
  • Śledzik
  • Google Bookmarks
  • Dodaj do ulubionych
  • Wykop
  • email
  • Blogger.com
  • Blip
  • Gadu-Gadu Live
  • LinkedIn
  • Mój biznes
  • PDF

Teksty Firmy Top Management Otoczenie Biznesu NEWS

Zobacz także

Dodaj swój komentarz

Nasi Partnerzy